I CAN , I MUST AND I WILL!!

joi, 3 octombrie 2013

to give or not to give, this is the question

If you give nothing, ask for nothing...
Subiect de bac, adolescenti si discutii libere. Uneori am senzatia ca mintile astea fragede sunt exercitiu excelent de sinceritate.  Departe de orice presiuni sociale, familiale si institutionale, se exprima onest si uneori poate prea dur. Iar "zicerile" lor ar putea fi pilde pentru oameni trecuti de ceva timp de anii tineretii.
Vorbim despre "expectations", despre cum asteptam in fiecare moment ceva se "ni se intoarca". Andreea imi spune ca e mai confortabil pentru psihic sa nu ai asteptari deoarece atunci cand le ai e posibil sa fii dezamagit. Daca nu ai asteptari, poti cel mult sa ai o surpriza placuta.
Dar cum as putea sa adorm fara sa ma gandesc la ce asteptari am de la ziua de maine si de la oamenii pe care ii am in viata mea. Ma astept ca ziua de maine sa fie mai usoara, elevii sa-mi invete lectia, prietenii sa ma inteleaga si iubitii sa ma iubeasca... In cel mai fericit caz primesc inapoi zambetul unui elev care nu e inca plictisit sau inca nu-i e foame sau care poate s-a gandit ca in primul rand o face pentru el.  Afara ploua si doua bucurii pe zi ar fi deja prea mult.
Daca iti dau o bucatica din mine azi si nu ma recompun dintr- o bucatica din tine... intr-o zi nu voi mai fi. Iti dau din mine asteptand ca fiinta mea sa se reintregeasca cu parti din fiinta ta.  N-ar fi pacat sa ma irosesc doar pentru ca nu am asteptari? Daca nu-ti dau nimic, nu-mi da nimic, dar daca impart cu tine o lacrima, adu-mi data viitoare un servetel si ne vom sterge unul altuia lacrimile.
E firesc, e natural sa vreau sa zambesc in asteptare, pentru a dubla bucuria pe care mi-o faci raspunzand "strigatului" meu.
Dar mereu si mereu I give everything and I get .. nothing. Si faptul ca se intampla la nesfarsit imi demonstreaza faptul ca nu am asteptari, ca nu o fac "to get something" ci pentru ca "giving" e ceea ce sunt.
Dar atunci cand you give everything, ask for something and get nothing... din nou si din nou poate ca locul tau nu e acolo, poate ca limbile pe care le vorbiti sunt prea diferite si nimic nu se aude... nicaieri...

"If someone punches me in the nose, should I punch him back or stay calm?"  I ask
"Teacher, turn  the other nose..." , says the student
O zi fara asteptari... dar cu surprize

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu