I CAN , I MUST AND I WILL!!

miercuri, 6 iunie 2012

Lectia de politica


Rar primesc altceva in cutia postala in afara de facturile lunare, pe care nu prea am cum sa le evit. Insa, odata cu inceperea campaniei electorale, candidatii la primaria minunatului meu oras imi promit cate in luna si in stele fiecare fiind castigator in sondaje.  De regula, fluturasii, brosurile, ziarele, ajung imediat la cosul de gunoi. Nu din ignoranta, ci din saturatie.. M-am saturat de bataia asta pentru ciolan, pentru osul golit de carne, pe care “leii” l-au curatat cu ceva vreme in urma si acum se bat pe el hienele. Nu mai vreau sa aud promisiuni electorale,  degete acuzatoare, “eu iti dau lumina”, “eu iti dau ce ti-am dat si pana acum”  etc.  
 Sloganuri penibile, cadouri electorale de tot rasul, batalii de cuvinte, zvoneri si raspandaci.. etc. 
Vorbeam de cutia postala parca. Da, mi-am amintit. Intr-o zi deschid cutia postala si gasesc un ziar de o anumita....culoare, cu o echipa “castigatoare”. Ca o persoana de bun simt ce sunt, am luat ziarul cu gandul de a-l arunca la propriul cos de gunoi si nu pe scara blocului. Pe drum catre cos, ce sa vezi, ultima pagina era plina de chipuri cunoscute, colegi de-ai mei, 14 profesori intr-o echipa de 25 de candidati pentru diverse functii. 

N-am stiut daca sa ma infurii sau sa-mi fie mila, sau sa incep sa plang vazand ceea ce toti , aparent, ne doream sa nu mai existe: politica in invatamant. 14 candidati profesori dintr-un grup de 25 mi se pare o gluma proasta. Pai nu ne plangeam noi mai acum ceva vreme ca vrem sa se scoata politica din invatamant? Ca directorii sunt numiti politic, ca inspectorii la fel, etc. Pai cine te trimite domle la partid ? Te ia cineva cu forta ? Te ameninta cineva ca sa te puna pe o lista de consilieri? 

Daca mi-as pune intrebarea de ce fac profesorii politica ( sau ma rog, de ce “activeaza” in campania electorala), probabil ca mi s-ar spune ca sunt proasta daca nu imi dau si singura raspunsul. N-as vrea sa lezez niciun suflet implicat care spera la o functie, dar  cred ca meritam ceea ce avem. Ne vindem ieftin!! Ne vindem nu copiilor  nostri, ci ne vindem trupul si statutul pe nimicuri.. pe sacose electorale si functii trecatoare.  

Ce-ati zice sa-i intrebam pe candidati despre platforma program a partidului pentru care tropaie disciplinat pe strazile orasului? Credeti ca ne va raspunde cineva hotarat si documentat? Hmmm, am mari indoieli si nu pentru ca as contesta calitatile intelectuale ale oamenilor cu pricina, cat din cauza motivatiei pentru care zambesc acum frumos pe un fluturas electoral. Sincer? Mi-as dori sa castige ca sa vedem cum se schimba viata urbei cu profesorii la conducere, care, vor trebui sa lase catedra ( presupun) pentru administratia locala. Cum va inflori invatamantul local, cum va creste nivelul de competenta al elevilor, cum va creste promovabilitatea avand la conducerea orasului numai profesori. 

Mi-e o rusine de ma doare. Dar eu sunt un om, si cu un refuz n-o sa se faca niciodata primavara. In veci nu se va depolitiza invatamantul cata vreme ne ducem taras sa cersim cate un cotet mai cu mot pentru noi.  Dar, n-am decat sa raman o optimista… si sa sper ca intr-o zi cel care ma va conduce va fi acolo pentru ca este cel mai bun conducator, cel mai bun manager si pentru ca l-am ales eu… si nu partidul!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu