I CAN , I MUST AND I WILL!!

duminică, 5 februarie 2012

Despre lene, ignoranta si civism


Vine ninsoarea. Codul portocaliu a intrat in vigoare si in sfarsit televiziunile au inca 3 zile de material pentru stiri.  

Atitudinea pe care o afiseaza  prezentatorii tv este una dramatica, , stirile nu ne mai informeaza ci ne panicheaza, ne sperie. Cat ghinion pe tara noastra, ca in secolul vitezei si al tehnologiilor uluitoare, sa se procopseasca cu o saptamana-doua de iarna grea.  Inchidem drumuri, chemam tancurile, in timp ce 
improvizatele masini de deszapezire rostogolesc in fata lamelor cativa bulgarasi de zapada, batatorind-o pe cea existenta déjà pe asfalt. Cate tone de motorina se irosesc pe niste masini care plimba niste zapada pe sosea fara sa indeparteze nici un sfert din aceasta ?  Evident, asta nu se vede la televizor, pentru ca in catunele ca cel in care locuiesc eu , camerele de luat vederi nu ajung  si evident asta nu constituie o stire.

Cred ca nu avem spirit civic. Cred ca lucrurile nu merg in Romania pentru ca nu vrem noi sa mearga si asteptam ca altii sa ne faca curatenie in propria curte. Vrem ca rahatul nostru sa fie curatat de altii pentru ca noi suntem prea ocupati sa stam la o tuica fiarta la gura sobei sau pentru ca am fost educati sa nu ne intereseze ce se intampla dincolo de gardul nostru.

Sa ne dea statul ajutoare, sa ne dea statul locuri de munca, sa ne dea statul tot ce ne trebuie si noi sa flueram la luna.  Si ca sa exemplific “lenea” sau ingoranta in care multi dintre romani traiesc o sa vorbesc despre un sat, un sat care se numeste S, care ar putea sa fie pentru sudul tarii un mic paradis turistic, un loc de recreere, o oportunitate de afaceri, de agricultura.  Exista un sat prin care apa se iroseste pentru ca oamenii nu au educatia resurselor si nu stiu sa foloseasca aceasta comoara care le traverseaza satul si se iroseste pe campuri necultivate sau prin gradini neingrijite. La magazinul din sat poti gasi cartofi si rosii de supermarket.

Am iesit sa-mi curat masina. Vecinul meu incerca sa indeparteze “husa” de gheata de pe masina cu o bucatica de plastic. I-am oferit un spray de dezghetat si o unealta adecvata. S-a uitat sceptic la mine si le-a acceptat timid. Imi amintesc ca anul trecut am sapat 2 ore prin nameti cu un faras si o matura, in timp ce un domn in putere privea degajat plimbandu-si cainele in lesa. Un alt vecin trasase in zapada, limita intre masina lui si a mea, ca nu cumva sa indeparteze zapada care nu se afla in “curtea” lui.

Suntem rai, intoleranti si ignoranti iar atunci cand oamenii iti ofera o mana de ajutor fara sa ceara nimic in schimb le intoarcem spatele si ii privim cu invidie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu