I CAN , I MUST AND I WILL!!

duminică, 19 februarie 2012

istorii prafuite


Fizica.
Clasa a VI-a.  Sunt la tabla si incerc sa descurc o problema care necesita aplicarea unor formule straine mie. Ma abandonez privirii taioase a profesorului meu si imi declar nestiinta in fata tuturor. In urmatoarea clipa, dezastrul capata forme tragitce, lasand o gaura de cap in tabla din sticla groasa si o suvita din putinu-mi par in mana dascalului meu. Fug din acest moment de volume, de Arhimede si de E=mc2 .

Biologie.
Ierbar si insectar. Plante, radacini, anatomie si gandaci. Procesul de fotosinteza nu ma ajuta sa-mi salvezi azi plantele ce-mi mor in intunericul din casa.
Chimie.
Miros de transpiratie. Pulover alb cusut cu ata galbena. Fata inexpresiva si ciudate hexagoane pe tabla. H2O si tabelul lui Mendeleev. Acizi, baze si miros intepator.

Metilentetrahidrofolat reductaza. Noul meu dusman cu care ma lupt pentru viata. Daca as fi invatat chimie as fi inteles azi legatura intre metilen, folati si vitamina B.
Genotip homozigot. Agonisti, antagonisti sau gonadotropine. Invat chimie si mi-e ingrozitor de greu.

Matematica
Doamna profesoara Tudose. Ma scoate cu success din groapa cu amestec de triunghiuri, piramide, grafice si functii. Ma imprietenesc cu cifrele pentru vreo doi ani.

“Probleme de analiza matematica pentru bacalaureat si admiterea in invatamantul superior”

Desen.
 Il mostenesc pe tata. Sau poate e rezultatul exercitiul la planseta de desen pe vremea cand nu erau bone si tata ma lua cu el la serviciu. Amintiri cu un professor carunt cu blugi Levi’s.

Muzica

Ah ce bucurie
E-ntr-o poezie
Ca o melodie
Care-o canti cu drag…

Cantarea Romaniei 1986. Televiziunea Romana, uniforme si rochii lungi albastre. Aflu ce inseamna playback.

Limba si literatura romana

Eminescu. Nichita Stanescu. Bacovia. Scrisoarea lui Neacsu. Sadoveanu insa imi vine de hac. Nota 3 la teza. Cele 20 de strofe din Luceafarul nu fac impresie asupra profesorului meu. N-am invatat ce trebuia
“Stiu ca esti o fata deosebita, dar in viata mai trebuie sa faci si ce ti se cere nu numai ce iti place!”

Nu mi-am invatat lectia nici pana azi.

Descopar poezia, mult dupa ce descopar filosofia. Pedagog de scoala “veche” este un domn care scrie poezie si care ma descopera in timp ce-mi exersez talentul la o activitate scolara. Incepe un joc de rime iar eu ma simt extrem de bine!

Sunt ca un mic Budha in cautarea eu-lui interior desi starile mele sunt haotice si trec de la extaz la agonie. Invat de la Cioran sa urc pe “Culmile disperarii” iar de la Eliade “Arta de a muri”. Si aflu intr-un tarziu ca moartea nu e deloc inaltatoare.
Ma hotarasc sa mor in cuvinte !

Sunt dincolo de mine, pe un taram ascuns
Ma joc de-a jocul vietii, ce e de nepatruns
Imi strig mereu durerea si uneori nevoia
Si-astept murind devreme sa aflu fericirea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu