I CAN , I MUST AND I WILL!!

sâmbătă, 4 februarie 2012

painea noastra cea de toate zilele


Trebuie sa scriu si astazi despre ceva. Scrisul e singurul  lucru care mai reprezinta o dovada a existentei mele in contextul inghetat in care imi rostogolesc trupul greu. Macar pe scriitura mea pot sa-mi pun numele, pot sa fiu proprietarul propriilor mele ganduri, atunci cand viata si tara asta ma deposedeaza de tot ce am simtit la un moment dat ca imi apartine. 


Ca orice roman de rand, manipulat si manipulabil, am luat in serios avertismentele meteo si am plecat sa ma aprovizionez pentru codul portocaliu de ninsoare si viscol. Nu mi-am facut o lista pentru ca nu cred in liste si oricum sunt mult prea imprastiata pentru a-mi organiza ideile, produsele pe un petec de hartie. Am intrat in micul magazin , mi-am luat un cos si am purces la drum prin labirintul de rafturi, atenta fiind sa-mi fac loc si fara sa produc stricaciuni din cauza aglomeratiei. Ca mine, zeci de alti romani speriati de ce urmeaza a veni, arunca repezit in cosuri orice fel de produse de maxima urgenta : 

-          Faina pentru paine, in caz ca gerul opreste alimentarea magazinelor cu paine
-          Ulei pentru prajit sau copt
-          Malai pentru mamaliga in caz ca se termina si faina daca gerul dureaza mult
-          Conserve: pate, peste, bulion,
-          Carnati, salam si carne
-          Apa la bidon de 5 litri, bere, sucuri si vreo sticla de vin
-          Biscuiti si paste fainoase. 

Am ajuns la casa cu doua sticle de suc ( la oferta), o bucata de branza , un pachet de tigari si o paine.  M-am gandit serios ca daca ma aprovizionez cat sa nu mai ies trei zile din casa as putea chiar sa ma obisnuiesc cu asta si mi-a parut amenintator. Am ghete si haine groase asa ca nu ma voi lasa biruita de ger in caz ca raman fara de-ale gurii. Si in plus am invatat sa consum atat cat mi-e necesar si ca tot ce achizitionez in plus se risipeste. La vremuri noi ne trebuie obiceiuri noi. 

Stau cu o cana de cafea in brate si il ascult linistita pe amicul meu. Mi-a promis mai tarziu un film bun si cine stie, poate reusesc sa citesc o pagina dintr-o carte. E weekend si mi-e frig si mi-e somn.

2 comentarii: